Translate

2011. április 11., hétfő

A sokat látott trikó




Ezt a címet választottam a tegnap esti kalandomnak... de lehetett volna még: tanulságok, tapasztalatok, új eszközök és a lehetőségek tárháza a varrás területén... csak ez túl hosszú lett volna címnek.
Jó néhány nappal ezelőtt szabtam ki leánykámnak egy régi trikó alapján 2 újat.


Sokat gondolkodtam mivel díszítsem az én kis óvodásom alsóneműjét. Gondoltam először különleges dísztűzésre. Így is lett, főleg mert időközben megvásároltam Jucustól azokat a gyönyörűséges selyem cérnákat. Ki kellett próbálnom! Első tapasztalatom az volt, hogy a szálfeszességet minden öltéstípusnál változtatnom kell, szerencsére ezúttal nem voltam lusta próba anyagon kipróbálni, hogy az öltés megfelelő-e. Mivel tisztáztam is egyúttal a trikó nyakát és karöltőjét, a dupla cikk-cakk öltéstípust választottam. A váll és az oldalvarrásnál kell vigyázni, mert a vastagabb anyagon kicsit torzul a cikk-cakk képe. Csodálatosak ezek a cérnák, de vigyázni kell velük, mert az ember még épp csak befűzi őket a gépbe, de ők már szaladnának az anyagba és élnék új életüket. Ez abban nyilvánul meg, hogy folyton letekeredik a spulniról beakad a gép felső alkatrészei közül bárhova és ezáltal a szálfeszesség már nem is jó. Tehát ez a cérna nem alakalmas a hamar munka végzésére, oda kell figyelni. Nem is bánom, legalább kellőképpen örömömet lelhetem az alkotásban... igaz beleszaladtam én is ebbe a hibába, hisz először én gyorsan akartam varrni. Bontáskor derült ki, hogy van még mire odafigyelni! Nem úgy van ám az, hogy egy helyen elcsíped a szálat aztán egy rántással bonthatod a varratot, mint egyébként... sőt még a díszítő varrat alatt futó fércet sem húzhatod ki sitty-sutty, mert az is roncsolja a cikk-cakk képét, pontosabban csak a selyemszálból összeálló képet. Alsószálnak sima fehér cérnát használtam a takarékosság kedvéért, az is lehet, hogy ha alul-felül ugyanaz a cérna van, akkor nincs ilyen gond. Bár ez sem gond! Csak türelmesebben, lassabban kell dolgozni!

Aztán ha mindezen túljutottunk, az alsó csillagos tűzés végezte előtt 5 centivel a lefogyott orsót kicseréltük telire és befejeztük a tűzést, már igazán nem jöhet újabb meglepetés! :o)

Nem-e!? :oD

Kérem szépen, ha a kész munkát le akarjuk vasalni, akkor akármilyen késő van, tessék ellenőrizni a vasaló hőfokát, mert az anyagok olyanok, hogy megégnek. Így jártam én is. na most mi a fenét csináljak? Itt a kész trikó én meg egy mozdulattal elcseszem. Mit csináljak, mit csináljak, mit csináljak? Applikálok a foltra!!! Heuréka! Legalább kipróbálom a most vásárolt kétoldalú ragasztót, aminek az egyik felén papír van, ami rendkívül megkönnyíti a munkát!

A folt a madár farktolla alatt bújik meg, szerencsére a fonákon nem vesztette el az anyag a puhaságát, így mertem eltakarni a kapkodás nyomait. Kivágtam a formákat és felragasztgattam, tűztem és kipróbáltam egy új lehetőséget is. A tűfestést...

Mondjuk ez nem kimondottam az, de már jelentkeztem egy tanfolyamra, ahol komolyan akarok ezzel foglalkozni! Szóval a madárka farktollát satíroztam be egy kicsit, hogy lássam egyáltalán hogy működik ez a dolog. Nagyon tetszik!

Szóval, a varrás innentől kezdve valóban meditációs elfoglaltságom lesz! Nem kapkodok, nem sietek! Az viszont nagyon jó dolog szerintem, hogy ebben a kreatív világban ki lehet javítani a hibákat, még akkor is, ha az utolsó pillanatban véti el a lépést az ember.

2 megjegyzés:

  1. Nagyon szép ez a színátmenetes selyem cérna, valóban:) Feldobta a trikót és a madárkát is :))

    Állok -a további cérnabeszerések- elébe :)))
    Puszi

    VálaszTörlés
  2. :)Nagyon helyes lett a trikó !Néha jár így az ember .Akar valamit , jól elrontja , s a végeredmény egészen jó lesz .
    Azt mondják minden jóga , amit úgy teszel , hogy ott vagy teljesen .Szerintem az alkotás nagyon az .A gyöngygallér fűzés és a selyemfestés is ilyen , mint tapasztaltam .:)
    Puszillak !

    VálaszTörlés