Translate

2011. február 23., szerda

Ez a méreg...

... nem a cián! És én még dicsértem a Singer gépeket. Monaline ha olvasod, még jó, hogy más tipus mellett döntöttél. Igaz nekem most a sima varrógépemmel akadt össze a bajszom, olyannyira, hogy lehet, hogy cserélni kell. Szerencsére még van jótállásom, remélem a az időveszteségen kívül nagyobb károm nem lesz. Pedig annyi varrnivalóm lenne. Kislányom oviba megy és a csoportba is akartam néhány dolgot készíteni, közeledik a szülinapja, arra is akartam varrni, és itt a bolt is ahova csekély haszonnal varrogatok.... most meg pláne csekély a hasznom, hisz napokig nem tudok dolgozni.

Az történt, hogy az előző két szívemet sikeresen eladtam a boltban és a kereskedő buzdított, hogy varrjak ebből többet mert ezt egész évben el tudja adni. Varrjak egyszerűbb kivitelezésűt, hogy az árakkal variálhassunk. Ő is rajtam akar keresni, én meg varrok potom pénzért. Most még.
Bosszankodások után, sikerült kitalálnom egy egyszerűbben elkészíthető és mégis nagyon mutatós szívet. Emellett még kellene fésűtartókat és zsepitartókat is varrnom ugyanide, és konyhai szetteket egy másik boltba.

A lényeg: a gépem csütörtököt mondott... kedden. Valamilyen elektronikai baja van, mert csak akkor nem működik ha felteszem a kukacozó talpat és akkor is bizonyos tűpozíciókból indítva megy, de ha kikapcsolom és újra be akkor sípol az egész gép és nem varr. A kukacozó talpat, külön vettem a géphez és nem kaptam hozzá utasítást és az eredeti utasításban nincs benne a szabad gépi tűzés mikéntje. Nem hiszem, hogy rosszul csináltam valamit... nem tudom mi van. Ennek tetejébe a sárvári szervizes idén már nem vállal munkát, mehetek Szhelyre.

Férjem és apukám azzal nyugtatgat, hogy ma már ne is várjak mást a világtól. Megszűnt az a tendencia, hogy egy gép egy életre szól! Úgy bíztam benne, hogy most aztán varrhatok egy csomót meg olyanokat is amikről eddig csak álmodtam... Ezek szerint nem én választok rosszul a márka tekintetében, hanem egyszerűen nincs minőség. A régi megbízható nevek, mára már fabatkát sem érnek... azaz nem is. Sokat, sőt még annál is többet érnek, hisz elkérik a névnek megfelelő vételi árat. Csak az a baj, hogy a kiszolgálás nem ér annyit, mert nem is azt a technológiát adják el amit a név takar. Miről is beszélek? A Singereket pl; már nem is a németek gyártják, ők is beálltak a sorba és vitték olcsóbb szerelő üzemekbe a tudásukat, olyan kiszolgáltatott dolgozókkal szereltetik össze a gépeket, olyan mérnökökkel terveztetik, aki valószínűleg méltatlan fizetésből élnek a vezetőkkel szemben. Nem érdekük jól végezni a dolgukat! 8 óra és vége.

Úgy elszomorít ez a dolog. Kivel harcolok én? Szélmalmokkal? Hogyan akarok én boldogulni, hogyan akarok én a varrásból élni, ha a világ simán úgy van kódolva, vagy vezetve vagy mittom én.... hogy ne lehessen megélni, még véletlenül se lehessen szabad az ember. Ne legyenek gondolatai, kérdései.... frusztrálódjon egy gyárban, rettegjen, hogy kirúgják... adja fel.

HÁT NEM!

2 megjegyzés:

  1. Sajnálom... ez annyira bosszantó. :(( Nekem is mindig azt mondják, hogy a mai gépeket, műszaki termékeket 5 év használatra tervezik. Ez azért elkeserítő, mert a komolyabbak bizony nem olcsók.

    VálaszTörlés
  2. Megértelek, hogy bosszankodsz, de mélypont után már felfelé fogsz menni!
    Ne csüggedj, folytasd tovább, talán egy szerelő megoldást talál és nem kell újat venni.
    Persze sok idő és bosszúság!
    A zsepitartók nagyon szépek lettek! Fel a fejjel!

    VálaszTörlés